Strona Główna

Ciekawostki

Ogłoszenia

Konkursy

Kontakt

Ciekawe strony

 

 

 

 

 

W trosce o środowisko naturalne EDI ogłasza konkurs ekologiczno-przyrodniczy przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych (klasy I-VI).
Celem konkursu jest kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży szkolnej a także propagowanie obchodów związanych z Dniem Ziemi.
Konkurs ekologiczno-przyrodniczy zostanie przeprowadzony w dniu 28.04.2016 r. w szkołach, które wyrażą chęć udziału w zawodach.
Każdy test składać się będzie z 26 pytań z podanymi do każdego pytania czterema odpowiedziami. Wśród odpowiedzi co najmniej jedna będzie prawidłowa. Za udzielenie prawidłowej odpowiedzi uczestnik otrzymuje 1 punkt. Natomiast za błędną odpowiedź na pytanie -1 punkt. Nieudzielenie odpowiedzi na dane pytanie sprawia, że zawodnik otrzymuje 0 punktów.

Uczestnicy, którzy wykażą się największą wiedzą, zostaną uhonorowani:
• Dyplomami grawerowanymi i nagrodami książkowymi, gdy zajmą 1 miejsce,

• Dyplomami laureatów i nagrodami książkowymi, gdy zajmą miejsca od 2 do 5,
• Dyplomami wyróżnienia, gdy zajmą miejsca od 6 do 10.
Dodatkowo każdy uczestnik konkursu otrzyma dyplom uznania.
Także szkolny koordynator konkursu otrzyma stosowne zaświadczenie informujące o przeprowadzeniu ogólnopolskiego konkursu ekologiczno-przyrodniczego.
Dyplomy i nagrody zostaną rozdane na podstawie rankingów przygotowanych oddzielnie dla wszystkich trzech grup wiekowych.
Aby wziąć udział w konkursie ekologiczno-przyrodniczym, szkolny koordynator konkursu musi zgłosić uczestników najpóźniej do 12.04.2016 r. wybierając jeden z poniższych sposobów:

Natomiast uczeń, który wyraża chęć przystąpienia do konkursu, wpłaca do szkolnego koordynatora 8,50 zł. Szkolny koordynator wpłaca zebrane pieniądze na konto EDIEGO.
Dodatkowo każdy uczeń, który jest uczestnikiem pisemnego konkursu ekologiczno-przyrodniczego, ma prawo wziąć udział w bezpłatnym konkursie plastycznym. Konkurs polega na samodzielnym wykonaniu rysunku, który przedstawiać będzie dowolne zagadnienie związane z ekologią. Prace należy przygotować na kartce z bloku o formacie A4 wybierając dowolną technikę i wysłać je do dnia 5 maja 2016 r. na adres:
Ogólnopolskie Konkursy Przedmiotowe EDI
ul. Czarnołęcka 26D, 04-740 Warszawa
z dopiskiem „Ekologia”
Pamiętajcie o podpisaniu prac oraz podaniu klasy, a także nazwy i adresu szkoły. Nie zapomnijcie dołączyć do prac wypełnionego oświadczenia (ściągnij oświadczenie). Dla najlepszych autorów prac przewidziane są nagrody książkowe oraz dyplomy a także publikacja prac na stroniewww.edi.edu.pl/ekologia. Nagrody w konkursie plastycznym zostaną rozdane w trzech grupach wiekowych.


 

 

• 18-03-2016 r. - przyroda;
Uczestnictwo szkoły w olimpiadzie z przyrody należy zgłosić do 19-02-2016 r.
Olimpiada Olimpus w sesji wiosennej z przyrody przeznaczona jest dla uczniów IV, V i VI klas szkoły podstawowej oraz I, II i III gimnazjum. Test olimpiady składa się z 30 pytań i podanych do nich 4 odpowiedzi. W testach z sesji wiosennej jedna odpowiedź, dwie, trzy lub wszystkie mogą być poprawne. Także może zdarzyć się tak, że żadna z odpowiedzi nie będzie poprawna.
Pytania testowe do olimpiady z przyrody przygotowywane są przez wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, pracującą
szkolnictwie od wielu lat. Ciekawe pytania, interesujące teksty sprawiają, że uczeń z przyjemnością rozwiązuje zadania, jednocześnie sprawdzając swoją wiedzę i umiejętności z zakresu znajomości flory i fauny. Forma testu pomaga uczniom w zaznajomieniu się z tą, wykorzystywaną obecnie na każdym etapie nauczania, metodą sprawdzania wiedzy.
Olimpiada z przyrody sprawdza wiedzę uczniów w zakresie znajomości najważniejszych zagadnień związanych z przyrodą i środowiskiem. Pozwala również urozmaicić zajęcia lekcyjne oraz stanowi zewnętrzne źródło oceny poziomu wiedzy uczniów.

Zgłoszenie szkoły
Uczestnik deklarujący udział w konkursie wpłaca do szkolnego koordynatora 8,50 zł. Szkolny koordynator wpłaca zebrane pieniądze na konto Olimpusa.
Nagrody
1. Każdy z uczestników olimpiad przedmiotowych, niezależnie od uzyskanego wyniku, otrzyma dyplom uznania w ramach danego przedmiotu i klasy.
2. Dla najlepszych zostały przewidziane następujące nagrody:
• Miejsce 1: Grawerowany dyplom oraz nagroda książkowa,
• Miejsce 2-5: Dyplomy laureata oraz nagrody książkowe,
• Miejsce 6-15: Dyplomy laureata,
• Miejsca od 16: Dyplomy uznania.

 

 

Panda

Zachęcamy wszystkich uczniów do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie przedmiotowym Panda.
• Konkurs z przyrody - 15.04.2016 r.
Konkurs Panda przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych (klasy IV - VI).
Każdy z przygotowanych przez nas testów składa się z 30 pytań. Do każdego pytania podane są cztery warianty odpowiedzi, z których tylko jeden jest prawidłowy. Każda z odpowiedzi jest punktowana. Za udzielenie prawidłowej odpowiedzi uczestnik otrzymuje 1 punkt. Natomiast za błędną odpowiedź -1 punkt. Jeżeli zawodnik nie udzieli odpowiedzi na dane pytanie otrzymuje 0 punktów.
Szkolny koordynator konkursu powinien zgłosić uczestników najpóźniej do 18.03.2016 r.
W naszej szkole jest nim p. Jolanta Nieścior.
Uczeń, który wyraża chęć przystąpienia do konkursu, wpłaca do szkolnego koordynatora 8,50 zł. Szkolny koordynator wpłaca zebrane pieniądze na konto EDIEGO.
Na podstawie uzyskanej przez uczestnika liczby punktów, przyznawane są nagrody i dyplomy. I tak:
Za zajęcie 1 miejsca uczestnik otrzymuje dyplom grawerowany i nagrodę książkową,
• Za zajęcie miejsca od 2 do 5 - dyplom laureata i nagrodę książkową,
• Za zajęcie miejsca od 6 do 10 - dyplom wyróżnienia
Ponadto każdy uczestnik konkursu otrzyma dyplom uznania, potwierdzający jego uczestnictwo w konkursie.

Wyniki konkursu Panda zostaną przesłane do dnia 03.06.2016 r.

 

 

ZAPISY DO KONKURSU I TERMIN UISZCZENIA OPŁATY: od 2 listopada 2015 r. do 31 stycznia 2016 r.
www.swietlik.edu.pl
Zasady przeprowadzenia Konkursu w szkołach
27. Na siedem tygodni przed terminem Testu Konkursowego na stronie internetowej Konkursu pojawiają się opisy doświadczeń dla każdego poziomu wiekowego.
28. Zestawy dla danego poziomu zawierają od dwóch do czterech doświadczeń wraz z dokładnymi opisami ich wykonania. Ich przeprowadzenie stanowi zalecany etap przygotowawczy do Konkursu i może być zrealizowane za pomocą materiałów i przedmiotów powszechnie uważanych za dostępne. Uczniowie każdej grupy wiekowej mają za zadanie przeprowadzenie tych doświadczeń w dowolnym terminie przed przystąpieniem do Konkursu. Doświadczenia powinny być wykonywane indywidualnie przez każdego ucznia w domu pod dozorem osoby pełnoletniej lub grupowo w szkole podczas lekcji albo zajęć pozalekcyjnych, pod okiem nauczyciela.
29. Uczniowie mogą przystąpić do testu konkursowego nawet wówczas, gdy nie wykonali doświadczeń.
30. W tygodniu poprzedzającym przeprowadzenie Testu Konkursowego szkoła otrzymuje przesyłkę od Fundacji. W przesyłce znajdują się:
v instrukcja i protokół,
v niewypełnione karty odpowiedzi
v zapieczętowana koperta wraz z testami konkursowymi
v opcjonalnie: koperta „koperta ratunkowa” z formularzami testowymi każdej klasy. Obecność tej koperty w paczce nie jest konieczna, prosimy o niezgłaszanie do biura Fundacji, jeśli taka koperta nie znajdzie się w paczce.
Na zapieczętowanej kopercie znajdują się dane informujące o liczbie znajdujących się w niej zestawów. Nauczyciel Koordynujący ma obowiązek sprawdzić, czy liczba zapisana na kopercie jest zgodna z liczbą zgłoszonych przez szkołę uczestników Konkursu, jednakże zabrania się otwarcia paczki z testami przed dniem przeprowadzenia Testu Konkursowego. Paczkę z testami można otworzyć dopiero bezpośrednio przed rozpoczęciem Testu Konkursowego, nie wcześniej niż 8 marca 2016 r. o godzinie 8:40. Jeśli po otwarciu paczki Nauczyciel Koordynujący zauważy, że w paczce znajduje się inna liczba testów niż zamawiana, jest zobowiązany do użycia znajdującej się w paczce koperty ratunkowej. Jeśli w paczce nie ma koperty ratunkowej, prosimy o niezwłoczny kontakt z biurem fundacji pod numerem 730 100 301. Jeśli w paczce nie ma koperty ratunkowej, ale nie jest ona potrzebna, prosimy nie dzwonić w tej sprawie do biura Konkursu.
31. Szkoła ma obowiązek zapewnić bezpieczeństwo przechowywania koperty z testami w formie nienaruszonej aż do chwili oficjalnego rozpoczęcia Testu Konkursowego.
32. Podczas przeprowadzenia Testu Konkursowego powinny zostać spełnione łącznie następujące warunki gwarantujące samodzielną i efektywną pracę uczniów:
v Uczestnicy powinni siedzieć przy osobnych stolikach.
v Na sali mogą być obecni jedynie uczestnicy Konkursu i Opiekunowie Konkursu.
v Na sali powinien być obecny przynajmniej jeden Opiekun Konkursu. Opiekun nie może udzielać pomocy uczestnikom Konkursu, nie może komentować zadań, ani odpowiadać na pytania dotyczące treści zadań. Opiekun może jedynie pomóc uczniom w wypełnieniu części identyfikacyjnej karty odpowiedzi tj. kodu ID szkoły, id ucznia, imienia i nazwiska ucznia i jego płci.
v Uczestnicy mogą mieć papier do notatek i przybory do pisania najlepiej w kolorze niebieskim lub czarnym. Nie można używać gumki ani korektora. Zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi będzie traktowane jako brak odpowiedzi do danego zadania. Aby uniknąć pomyłek i ułatwić wypełnianie kart, zezwala się na robienie notatek na kartach z treścią zadań konkursowych. W przypadku zaznaczenia błędnej odpowiedzi uczestnik przekreśla ją krzyżykiem i zaznacza właściwą odpowiedź zakreślając ją w kółko. Uczestnicy z klas 1, zaznaczający odpowiedzi na testach, nie mogą używać gumek do mazania i korektorów. Uczestnicy mają obowiązek zaznaczyć odpowiedzi na testach, nawet jeśli samodzielnie przenoszą odpowiedzi na kartę odpowiedzi. Zaznaczanie błędów na teście wygląda tak samo, jak na karcie odpowiedzi: błędną odpowiedź przekreśla się krzyżykiem a właściwą zaznacza w kółko.
v Odpowiedzi należy zaznaczyć tak, by w polu odpowiedź litera oznaczająca wybraną odpowiedź była niewidoczna, lecz należy uważać, by nie przebić tuszem na drugą stronę kart odpowiedzi. Karty odpowiedzi wypełnione innym kolorem niż czarny lub niebieski nie będą sprawdzane. Na stronie internetowej znajdują się przykłady źle zakodowanych kart odpowiedzi.
v Nie można korzystać urządzeń elektronicznych (kalkulatorów, tabletów, telefonów komórkowych, czytników e-book’ów, odtwarzaczy MP3 itp.) ani żadnych innych pomocy w postaci książek, gotowych notatek itp.
v Otwarcie kopert z zadaniami następuje w obecności przynajmniej jednego ucznia biorącego udział w Konkursie po wypełnieniu przez wszystkich uczniów części identyfikacyjnej kart odpowiedzi. Należy uczestnikom okazać, że koperta jest nienaruszona, a następnie ją otworzyć. Czas trwania Testu Konkursowego rozpoczyna się w chwili rozdania kart z zadaniami wszystkim obecnym na sali uczniom uczestniczącym w Konkursie. Po zakończeniu przewidzianego dla danego Poziomu czasu trwania testu Konkursowego należy niezwłocznie zebrać wszystkie karty odpowiedzi.
v Uczestnicy powinni mieć zapewnioną ciszę podczas trwania całego testu konkursowego, od momentu otwarcia kopert z zadaniami do chwili zebrania wszystkich kart odpowiedzi.
v Uczestników z klas 1 nie radzących sobie z czytaniem, należy na czas trwania testu konkursowego zgromadzić w osobnej sali, w której Opiekun Konkursu może odczytywać pytania konkursowe na głos.
v Uczestnicy z klas 1 nie wypełniają kart odpowiedzi samodzielnie, a jedynie zaznaczają prawidłowe odpowiedzi na kartach z treścią zadań konkursowych. Niezwłocznie po zakończeniu Konkursu Nauczyciel Koordynujący lub inny nauczyciel ze Szkoły ma obowiązek przeniesienia odpowiedzi Uczestników z klas 1 na karty odpowiedzi, z dochowaniem zasad uczciwości i rzetelności.
33. Konkurs ma formę jednokrotnego testu wyboru. Do każdego zadania dołączone są cztery odpowiedzi: A, B, C, D.
34. Dla każdego z sześciu Poziomów przygotowany jest inny Test Konkursowy.
35. Czas przeprowadzenia Konkursu, liczba zadań oraz punktacja zależne są od poziomu, na którym przeprowadza się test. I tak:
v Na Poziomie I i II test trwa 45 minut i obejmuje 18 zadań (6 zadań za 3 punkty, 6 zadań za 4 punkty i 6 zadań za 5 punktów). Za błędną odpowiedź lub nie udzielenie odpowiedzi, uczeń otrzymuje zero punktów. Minimalna liczba punktów możliwych do uzyskania wynosi 0. Maksymalnie można uzyskać 72 punkty.
v Na Poziomie III i IV test trwa 60 minut i obejmuje 24 zadania (8 zadań za 3 punkty, 8 zadań za 4 punkty i 8 zadań za 5 punktów). Na początku testu każdy uczeń otrzymuje 32 punkty. Za brak odpowiedzi uczeń otrzymuje zero punktów za dane zadanie. Za każdą błędną odpowiedź odejmuje się uczniowi 1/3 punktów przewidzianych za dane zadanie. Minimalna liczba punktów możliwych do uzyskania wynosi 0. Maksymalnie można uzyskać 128 punktów.
v Na Poziomie V i VI test trwa 75 minut i obejmuje 30 zadań (10 zadań za 3 punkty, 10 zadań za 4 punkty i 10 zadań za 5 punktów). Na początku testu każdy uczeń otrzymuje 40 punktów. Za brak odpowiedzi uczeń otrzymuje zero punktów za dane zadanie. Za każdą błędną odpowiedź odejmuje się uczniowi 1/3 punktów przewidzianych za dane zadanie. Minimalna liczba punktów możliwych do uzyskania wynosi 0. Maksymalnie można uzyskać 160 punktów.
36. W każdym teście 10-30% ogólnej liczby zadań dotyczy przeprowadzonych przez uczniów doświadczeń podczas Etapu Przygotowawczego (zgodnie z listą doświadczeń właściwą dla danej edycji Konkursu)
37. W trakcie trwania Konkursu lub tuż po jego zakończeniu Nauczyciel Koordynujący ma obowiązek wypełnienia imiennej listy wszystkich Uczestników Konkursu, na której znajdzie się imię, nazwisko, klasa, indywidualny kod Uczestnika Konkursu oraz informacja o ewentualnym niedostarczeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. Lista ta jest częścią protokołu, który należy dołączyć do paczki z kartami odpowiedzi. Koordynator ma obowiązek zatrzymania u siebie kopii takiej listy. Liczba kart odpowiedzi musi być zgodna z liczbą uczniów w protokole.
Nauczyciel, który przenosił odpowiedzi uczestników klas 1 na kartę odpowiedzi zobowiązany jest to bezwzględnej uczciwości i rzetelności w przenoszeniu wyników. Nauczyciel ten oraz inni Opiekunowie (osoby pilnujące dzieci podczas Konkursu) podpisują się w odpowiednim miejscu na protokole, oświadczając, że uczestnikom nie została udzielona nieregulaminowa pomoc w rozwiązywaniu testu i przenoszeniu odpowiedzi na kartę odpowiedzi, oraz, że uczestnicy nie komunikowali się między sobą w trakcie wypełniania Testu.
38. Po zebraniu od wszystkich uczestników kart odpowiedzi należy je niezwłocznie umieścić w kopercie razem z pozostałymi niewykorzystanymi lub zniszczonymi kartami odpowiedzi, z wypełnionym protokołem a także podpisanymi przez rodziców (opiekunów prawnych) uczestników oświadczeń (patrz punkt 22) o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych. Tylko w przypadku Uczestników z klas 1 w kopercie należy dodatkowo umieścić wszystkie karty z zadaniami konkursowymi, oryginalnie wypełnione przez tych Uczestników. Następnie w obecności uczestników zakleić kopertę. Kopertę tę należy wysłać jeszcze tego samego dnia na adres Organizatora Konkursu (decyduje data stempla pocztowego lub rejestracji przez system kurierski). Wysłanie kart odpowiedzi w późniejszym terminie będzie skutkowało nieuwzględnieniem tych kart w dalszym procesie sprawdzania testów.
39. W przypadku uzasadnionego podejrzenia niedochowania warunków rzetelnego przeprowadzenia Konkursu w szkole, wspomnianych w punktach 31-32 i 37, uczestnicy mogą zostać zdyskwalifikowani lub w szkole tej może zostać przeprowadzony dodatkowy test sprawdzający. W przypadku stwierdzenia istotnych rozbieżności pomiędzy wynikami w obu testach, część lub nawet wszyscy uczestnicy danej szkoły mogą zostać zdyskwalifikowani. Dyrekcja szkoły zostaje pisemnie poinformowana przez Fundację o uzasadnieniu takiej decyzji.
W przypadku udowodnienia przez Organizatora, że uczniom została udzielona nieregulaminowa pomoc, szkoła zostaje zdyskwalifikowana.
40. Po zakończeniu Konkursu uczniowie (oprócz uczniów klas 1) mogą zatrzymać karty z treścią zadań. Na kartach zostanie zamieszczony adres Strony Internetowej Konkursu, na której pojawią się klucze odpowiedzi do zadań w terminie 7 dni od przeprowadzenia Konkursu, przy czym Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do przesunięcia tego terminu w przypadku opóźnienia dostarczenia wszystkich przesyłek zwrotnych ze szkół.
Ze względu na to, że karty odpowiedzi są sprawdzane automatycznie, nie będą skanowane ani sprawdzane karty odpowiedzi:
v zszyte lub sklejone z testami lub zgodami na przetwarzanie danych,
v kserowane,
v nieoryginalne,
v włożone do testów,
v niewypełnione na odwrocie (bez zakodowanych danych identyfikacyjnych)
v karty z edycji VI i wcześniejszych.
Błędnie zaznaczone odpowiedzi należy zaznaczyć krzyżykiem, przekreślając zaznaczone pole na karcie odpowiedzi. Na Stronie Internetowej znajdują się filmiki instruktażowe, jak wypełnić kartę odpowiedzi. Na Stronie dostępne są także karty odpowiedzi, które można wydrukować i użyć do ćwiczeń.
Wyniki i nagrody
41. Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone w formie skróconej w Panelu nauczyciela w terminie 8 maja 2016 r. Po zalogowaniu się na stronie internetowej Konkursu (używając tego samego loginu i hasła, które było używane podczas rejestracji do Konkursu) każdy Nauczyciel Koordynujący otrzyma dostęp do imiennej listy wyników ze wskazaniem nagrodzonych uczniów. Nauczyciel Koordynujący zobowiązany jest do przekazania rodzicom i uczniom wyników Konkursu niezwłocznie po ukazaniu się ich w systemie internetowym. Koordynator Konkursu ma obowiązek monitorowania swojej skrzynki pocztowej w okresie 1-20 maja 2016 r. ze względu na konieczność natychmiastowego przekazania uczniom wyników Konkursu. Nagrody mogą zostać rozdane w czasie zakończenia roku szkolnego, lecz wyniki muszą być ogłoszone natychmiast, ze względu na prawo ucznia do zgłoszenia reklamacji względem otrzymanego wyniku – patrz punkt 52. Biuro Konkursu nie może udzielać informacji o wynikach Konkursu telefonicznie, drogą mailową, ani w żaden inny sposób, ze względu na ustawę o ochronie danych osobowych.
42. Nagrodami w Konkursie mogą być książki, gry planszowe i komputerowe, filmy przyrodnicze, zabawki związane z tematyką Konkursu. Każdy nagrodzony uczestnik otrzymuje nagrodę rzeczową, ale możliwe jest, że dwoje nagrodzonych uczestników z podobnymi wynikami otrzymają inne nagrody. Nagrody pozyskiwane są od Sponsorów i z opłat konkursowych, dlatego ich liczba nie jest stała i jest uzależniona od ilości uczestników Konkursu, pozyskanych Sponsorów i Partnerów. Jednakże nagrodzona ilość dzieci nie może być mniejsza niż 10% wszystkich uczestników Konkursu.
43. Wszyscy uczestnicy Konkursu otrzymują dyplomy udziału w Konkursie. Na dyplomach Uczestników, którzy zdobyli nagrodę główną, nagrodę lub wyróżnienie pojawi się ilość procentowa uzyskanych punktów. Wyłącznie uczniowie klasy 6 mogą ubiegać się o zaświadczenie o udziale w Konkursie lub dodatkowe dane na dyplomie. Chęć otrzymania takiego zaświadczenia lub wpisania dodatkowych informacji na dyplomie musi zostać przekazana Organizatorowi do dwóch tygodni od daty głoszenia wyników.
44. Progi punktowe, na podstawie których przyznawane są nagrody, są zależne od ilości uczestników. Progi są ustalane na podstawie wyników Konkursu, po zeskanowaniu wszystkich kart odpowiedzi. Zasadą jest, że nagrodzonych jest zawsze nie mniej niż 10% uczestników z każdego przedziału wiekowego.
45. W Konkursie przyznawane są trzy rodzaje nagród: wyróżnienie, nagroda oraz nagroda główna. W Konkursie Świetlik nie określa się uzyskanego wyniku jako zajęcie pierwszego, drugiego lub trzeciego miejsca ponieważ liczba laureatów w każdym przedziale wiekowym jest różna. Jednakże w/w rodzaje nagród odpowiadają kolejno zajęciu pierwszego, drugiego lub trzeciego miejsca, a każdy nagrodzony Uczestnik jest laureatem Konkursu.
46. Zdobycie wyróżnienia, nagrody lub nagrody głównej w Konkursie Świetlik nie uprawnia do ulg lub dodatkowych punktów w trybie rekrutacji do gimnazjum, jednakże za zgodą dyrektora Placówki może zostać odnotowane na świadectwie szkolnym jako szczególne osiągnięcie ucznia, z zaznaczeniem, że dany Uczestnik został laureatem Konkursu Świetlik lub brał w nim udział.
47. Osoby, które zdobędą wyróżnienie, nagrodę lub nagrodę główną, otrzymują nagrody rzeczowe. Jeśli w danej szkole żaden Uczestnik nie osiągnął wymaganej liczby punktów do zdobycia tytułu laureata, Uczestnik, który osiągnie w tej szkole najwyższy wynik punktowy otrzyma nagrodę rzeczową, ale bez określenia otrzymanego miejsca. Na dyplomie tego ucznia zostanie zaznaczone wyłącznie, że brał udział w IX edycji Konkursu Świetlik.
48. Nagrody dla wyróżnionych nimi Uczestników Konkursu zostaną przesłane zbiorczo na adres zgłaszającej Szkoły drogą pocztową. Szkoła otrzyma nagrody przed zakończeniem roku szkolnego tzn. przed dniem 24 czerwca 2016 r.
49. Każdy ze zwycięzców Konkursu wyraża zgodę na opublikowanie jego imienia i nazwiska na Stronie Konkursu. Lista zwycięzców może zostać opublikowana na Stronie Internetowej Konkursu. Na Stronie Internetowej Konkursu będzie publikowana zbiorcza informacja o wynikach Konkursu.
50. Szkoły, w których procentowe uczestnictwo uczniów w Konkursie będzie największe, zostaną nagrodzone dodatkowo możliwością zorganizowania na ich terenie Warsztatów Nauk Przyrodniczych dla uczniów. Począwszy od IX edycji Konkursu, jedna szkoła nie może zostać nagrodzona warsztatami więcej niż przez dwa kolejne lata. Przykładowo, jeśli szkoła otrzyma nagrodę w postaci warsztatów w IX oraz X edycji, nie będzie brana pod uwagę do tej nagrody w XI edycji.
51. Szkole przysługuje prawo do odwołania od wyników Konkursu ogłoszonych przez Organizatora. Odwołanie musi być zgłoszone w terminie do dwóch tygodni od daty ogłoszenia wyników Konkursu na stronie internetowej Konkursu. Odwołania, które wpłyną po tym terminie nie będą mogły być rozpatrywane. Wyniki Konkursu, w tym karty odpowiedzi, będą przechowywane w siedzibie Fundacji do 31 lipca 2016 r.
52. Odwołanie powinno zawierać: imię, nazwisko Uczestnika konkursu, którego dotyczy odwołanie, adres i dane Placówki jak również dokładny opis i powód odwołania. Odwołania powinny być zgłaszane pisemnie na adres lub adres e-mail Organizatora Konkursu z dopiskiem "IX edycja Konkursu Świetlik - odwołanie”.
53. Odwołania rozpatrywane będą przez Zespół Merytoryczny w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania przez Organizatora.
54. W przedmiocie odwołania ostateczna i wiążąca jest decyzja Zespołu Merytorycznego. Szkoła zostanie o decyzji powiadomiona listem wysłanym na adres podany w odwołaniu w terminie 7 dni od daty rozpatrzenia odwołania. decyzja Zespołu Merytorycznego jest ostateczna i nie podlega dalszym odwołaniom.
55. Niezwłocznie po ogłoszeniu wyników (9.05.2016 r.) Nauczyciel Koordynujący zobowiązany jest do sprawdzenia i ewentualnej poprawy w Strefie Nauczyciela listy imion, nazwisk, płci i klas uczniów, którzy startowali w Konkursie. Po sprawdzeniu, Nauczyciel Koordynujący zatwierdza prawidłowość danych przyciskiem „zatwierdź” znajdującym się pod listą wyników w Strefie Nauczyciela. Zatwierdzenie wyników musi się odbyć w dniach 9-20.05.2015 r. Po zatwierdzeniu wyników zostają wydrukowane dyplomy z danymi znajdującymi się na liście wyników. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy w imionach, nazwiskach, płci czy wynikach Uczestnika zapisanych na dyplomie. Dane poprawione przez Nauczyciela są ostateczne i nie są zmieniane przed wysłaniem bazy danych do drukarni.


ZAPISY DO KONKURSU I TERMIN UISZCZENIA OPŁATY: od 2 listopada 2015 r. do 31 stycznia 2016 r.
OGŁOSZENIE DOŚWIADCZEŃ KONKURSOWYCH: 19 stycznia 2016 r.
WYSYŁKA TESTÓW: 29 lutego 2016 r.
KONKURS: 8 marca 2016 r.
OGŁOSZENIE TESTÓW NA WWW: 10 marca 2016 r.
OGŁOSZENIE KLUCZY NA WWW: 14 marca 2016 r.
OGŁOSZENIE WYNIKÓW: 9 maja 2016 r.
REKLAMACJE I POTWIERDZENIE DANYCH UCZESTNIKÓW DO DRUKU DYPLOMÓW: 9-20 maja 2016 r.
DRUK DYPLOMÓW: 20-25 maja 2016 r.
WYSYŁKA NAGRÓD: od 30 maja 2016 r.